• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • Pessoal
    • Webmail
    • Área de Docentes
    • Área de Não-Docentes
  • Estudantes
    • Webmail
    • Moodle
    • NetP@
    • Biblioteca
    • Escola Doutoral
    • Serviços Académicos
    • Trabalhar no IHMT

IHMT

Instituto de Higiene e Medicina Tropical

  • O Instituto
    • Missão
    • História
    • Mensagem do Diretor
    • Órgãos de governo
    • Docentes e investigadores
    • Unidades de Ensino e de Investigação
  • Ensino
    • Doutoramentos
    • Mestrados
    • Cursos de Especialização
    • Formação transversal
    • Cursos de Curta Duração
    • Ensino à Distância
    • Apoio ao Desenvolvimento
    • Serviços académicos
  • Investigação
    • Centro GHTM
    • Unidade de Clínica Tropical
    • Unidade de Microbiologia Médica
    • Unidade de Parasitologia Médica
    • Unidade de Saúde Internacional e Bioestatística
    • Serviço de Interesse Comum
    • Biobanco
    • Centro Colaborador da OMS
    • Publicações
  • Serviços e gestão
    • Biblioteca
    • Sistema de Qualidade
    • Estatutos e regulamentos
    • Relatórios
    • Contratos públicos
    • Recursos humanos
      • Concursos e bolsas
      • Mobilidade
  • Doenças Tropicais
    • Consulta do Viajante
    • Glossário
    • Museu
    • Vídeos
    • MosquitoWeb
  • Comunidade
    • Cooperação e Desenvolvimento
    • Formação
    • Parcerias
  • Contactos
  • Português
  • English
Home / Publicações / Evolution of the Medical Education Policy in Cabo Verde

Evolution of the Medical Education Policy in Cabo Verde

Cabo Verde is one of the world’s Small Island Developing States, with its own specificities and challenges. Independent 43 years ago, with half a million inhabitants, the education of its physicians has been done abroad, increasing the country’s workforce but not enough in number and differentiation to support the challenges of health care, namely the extension of universal coverage. In 2015 the authorities decided to implement local medical education, making it necessary to reformulate the Medical Education Policy as an education and health policy involving the many actors, organizations, and institutions.

The objective of this article is to analyze the perception of several key informants of the Cabo Verdean society about the medical education in the country and to propose means to reformulate its Policy of Medical Education. A qualitative study that results from the content analysis of interviews and group discussions, as well as news in the Cabo Verdean media, identified key elements of policy reformulation in terms of content, context, processes and main actors involved in the reconsideration of the medical course. Respondents considered essential to have an engaging medical education policy to guide the development of the course and identifies the key drivers for its implementation.

SEE ARTICLE

Footer

INSTITUTO DE HIGIENE E
MEDICINA TROPICAL
UNIVERSIDADE NOVA DE LISBOA
Rua da Junqueira, 100 1349-008 Lisboa
T +351 213652600
F +351 213 632 105
geral@ihmt.unl.pt

Consulta do Viajante e Medicina Tropical
T +351 213652630/90
medicina.viagens@ihmt.unl.pt

Ensino
Investigação
Medicina Tropical
Cooperação

Siga-nos

  • Facebook
  • LinkedIn
  • YouTube

Receber a “newsletter”

© Copyright 2022 IHMT-UNL Todos os Direitos Reservados.
  • Universidade Nova de Lisboa
  • Fundação para a Ciência e a Tecnologia

    Project UID/Multi/04413/2013